Comenius. Baigiamasis vizitas Italijoje

Gegužės 16-20 dienomis gausi Usėnų pagrindinės mokyklos mokinių ir mokytojų grupė lankėsi pietų Italijoje, Kasertos mieste. Tai buvo jau penktasis, paskutinis, Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Taika: bendroji Europos kalba“ partnerių susitikimas. Pirmasis susitikimas įvyko 2012 m. lapkričio mėnesį pietryčių Turkijoje, antrasis – Italijoje 2013 m. kovą, trečiasis – Lietuvoje, mūsų mokykloje (2013 m. gegužės mėn.), ketvirtasis – Lenkijos Gruta gimnazijoje (2013 m. spalio mėn.). Į baigiamąjį susitikimą Kasertoje vyko devyni mokytojai ir penki mokiniai: mokyklos direktorė Liucija Jasevičienė, mokytojai Giedrė Lileikytė, Ligita Bobrovienė, Danguolė Šulcienė, Ina Raubienė, Daiva Preikšienė, Ramutė Mikelkevičienė, Vytautas Urba, socialinė pedagogė Ilona Lileikienė bei mokiniai Paulina ir Gvidas Juščiai, Karolina Siliūtė, Aina Marozaitė ir Edita Degutytė. Mokiniai gyveno italų šeimose, jais nuoširdžiai rūpinosi „naujieji tėvai“.

Vizito metu aplankėme Sorento pusiasalį – vieną iš gražiausių ir romantiškiausių Italijos kurortų, žinomą jau nuo senovės Romos ir Graikijos laikų, gėrėjomės Kaprio sala, aplankėme ištaiginguosius Karališkuosius rūmus, kurie 1751 metais buvo suprojektuoti Neapolio Burbonų karaliaus Karolio prašymu ir kurie dydžiu prilygsta Versaliui. Pamatėme Senąją Kasertą, grožėjomės kalnuotomis vietovėmis, žydinčiomis palmėmis, milžiniškomis agavomis ir kaktusais, ant medžių kabančiomis citrinomis ir amžinai šviečiančia saule.

Pirmadienį šiltai ir draugiškai buvome sutikti „De Amicis – da Vinci“ mokykloje. Tai didelė mokykla, esanti dviejuose pastatuose, kurie gana toli vienas nuo kito. Viename mokosi pradinukai, o kitame – 11-18 metų mokiniai.

Šeimininkai svečių sutikimui buvo puikiai pasiruošę. Klausėmės koncerto. Iki širdies gelmių sujaudino didingai mokinių orkestro atlikti Lietuvos ir kitų šalių partnerių valstybiniai himnai, gausaus choro traukiamos žinomos operų ir operečių ištraukos. Negalėjai nepastebėti, kokie italai dainingi… Apžiūrėjome klases ir kitas edukacines erdves, pedagogai atsakinėjo į užduodamus klausimus.

Šio susitikimo tema – gatvės žaidimai. Kiekviena šalis pradinės mokyklos kieme pristatė savo šalies šokius, mokė žaisti lauko žaidimus. Mes visus pamokėme lietuvių liaudies žaidimų „Kiškelis“, „Upytėlė teka“ ir kt., smagiai sukomės lenkų „Gričinikėje“, su turkais vikriai mėtėme akmenukus.

Vizito metu, žinoma, turėjome galimybę susipažinti su itališka virtuve, kurios pagrindas – makaronai, picos. Patyrėme, kad italai valgo labai gausiai: pietų metu mūsų vaikai įveikdavo vos pusę porcijos.

Šis projektas buvo puiki galimybė geriau pažinti kitų Europos Sąjungos šalių kultūrą, tradicijas, pagilinti anglų kalbos žinias ir komunikavimo įgūdžius, dalintis įvairių veiklų patirtimi.

Projektą finansuoja Europos komisija iš Mokymosi visą gyvenimą programos, o Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl švietimo mainų paramos fondas ir Europos komisija negali būti laikomi atsakingi už bet kokį straipsnyje pateiktos informacijos naudojimą.
Nuotraukos galerijoje

Comenius. Ketvirtasis susitikimas Lenkijoje

Spalio 25-29 d. gausi Šilutės r. Usėnų pagrindinės mokyklos mokytojų ir mokinių grupė lankėsi Lenkijos Gruta gimnazijoje. Tai buvo jau ketvirtasis Comenius daugiašalės mokyklų partnerystės projekto „Taika: bendroji Europos kalba“ partnerių susitikimas. Pirmasis susitikimas įvyko pietryčių Turkijoje (2012 m. lapkričio mėn.), antrasis vyko Italijoje (2013 m. kovo mėn.), trečiasis – Lietuvoje, mūsų mokykloje (2013 m. gegužės mėn.).

Šįkart į Lenkiją atvyko 40 mokinių ir mokytojų iš minėtų šalių. Mūsų mokyklai atstovavo direktorės pavaduotoja ugdymui Asta Arnašienė, mokytojai Giedrė Lileikytė, Lina Zarambienė, Rolandas Mažeika, bibliotekininkė Aldona Rauktienė bei 8 mokiniai: Eglė Juodeikytė, Benas Lazdauskas, Paulius Arnašius, Lukas Jakštas, Paulina Padeginskaitė, Gabrielius Kvedaris, Einoras Žiogas ir Laura Šerkšnaitė.

Pirmosios dvi dienos buvo skirtos pažinčiai su Šiaurinės Lenkijos istorija ir architektūra. Pamatėme Maironio apdainuotos Malburgo pilies didybę, grožėjomės Gdansko, uostamiesčio prie Baltijos jūros, istoriniais pastatais. Įsimylėjėlių mieste Chelmne pasėdėjome ant įsimylėjėlių suolelio, lankėmės Torūnėje, dar kitaip vadinamame „Šiaurės gotikos perlu“. Šiame mieste laukė maloni veikla – lankėmės meduolių muziejuje. Vadovaujami profesionalių kepėjų, kiekvienas išsikepėme kvepiantį meduolį ir gavome sertifikatus, liudijančius, kad tapome „profesionaliais kepėjais“.

Vėliau lankėmės Štuthofo koncentracijos stovykloje. Sukrečianti ekspozicija – tai kalinių barakai, dujų kameros, krematoriumas, stebėjimo bokšteliai ir kt. Autentiškoje nacių kino salėje žiūrėjome dokumentinį filmą apie lagerio aukas. Šioje stovykloje per beveik šešerius veiklos metus buvo užregistruota apie 110 tūkstančių kalinių, maždaug 65 tūkstančiams tai buvo mirties vieta, tarp jų ir ne vienam lietuviui.

Trečioji viešnagės diena buvo skirta pažinčiai su rajonu ir Gruta gimnazija. Aplankėme pradinę mokyklą, kur mus su gėlių puokštėmis pasitiko mažieji mokinukai. Apžiūrėję šiltas ir jaukias klases pasukome į gimnaziją, kurioje pagal senovines lenkų tradicijas tautiniais rūbais pasipuošę mokiniai ir mokytojai mus pasitiko su duona ir druska. Mokyklos direktorė Marzena Samborska pasveikino susirinkusius. Mokykloje laukė įdomi ir įvairiapusė veikla: po šiltų mokinių sveikinimų dainomis, visi piešėme vaivorykštę, skaitėme laiškus pasauliui.

Apžiūrėję šalių tautine simbolika pasipuošusią mokyklą, paragavę nacionalinės lenkų virtuvės patiekalų, sugrįžome į salę, kur laukė tinklinio varžybos. Burtų keliu pasiskirstę į keturias komandas, azartu mokiniai užkrėtė ne tik mus, bet ir visus susirinkusius sirgalius. Džiugu, kad šiose varžybose vyravo olimpinis principas: „Svarbu ne nugalėti, o dalyvauti“, tad kiekviena grupė į savo mokyklas parsivežė po nugalėtojų taurę!

Po varžybų visi projekto dalyviai buvo pakviesti į priėmimą pas Gruta valsčiaus vadovę (voit) Haliną Kowalkowską, kur išsamiai buvo pristatyta Gruta bendruomenė.

Viešnagė baigėsi atsisveikinimo vakariene visiems projekto dalyviams, mokyklos pedagogams ir mokiniams, kurių šeimose gyveno mūsų vaikai. Čia mus pasitiko ne tik gausios vaišės, bet ir šauni Gruta gimnazistų ir mokytojų muzikinė grupė „TIM“.

Ši viešnagė bus labai įsimintina mokiniams, nes jie gyveno lenkų šeimose, kur turėjo galimybę betarpiškai bendrauti ir pajusti šeimininkų svetingumą ir vaišingumą. Vaikus sužavėjo lenkų pagarba mūsų šaliai. Atsisveikinant ne vienas nubraukė ašarą, o grįžę į namus sulaukė savo naujųjų „mamų“ skambučių, kurios norėjo pasiteirauti, ar sėkmingai pavyko kelionė. Nei kalbos, nei kultūros skirtumai nesutrukdė plėtotis draugystei, kuri jau buvo užsimezgusi lenkams svečiuojantis Lietuvoje.

Projekto veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo paramos fondas. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Švietimo mainų paramos fondas ir Europos komisija negali būti laikomi atsakingi už bet kokį straipsnyje pateikiamos informacijos naudojimą.Asta Arnašienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, projekto koordinatorė

Nuotraukos galerijoje

Comenius. Trečiasis susitikimas Lietuvoje

2012 m. rudenį ir 2013 m. pavasarį svečiavomės Turkijoje ir Italijoje. Trečiasis partnerių susitikimas organizuotas Lietuvoje. Taigi, šįkart mūsų mokyklai teko atsakinga užduotis: kuo gražiau, kuo išsamiau pristatyti savo šalį, savo regioną, savo mokyklą.

Gegužės 18-22 d. pas mus viešėjo gausi svečių grupė (16 mokinių ir 20 suaugusiųjų). Per tą trumpą laiką jie daug patyrė: aplankė unikalųjį Kryžių kalną, viešėjo Šilutėje, Palangoje, Neringoje, Kaune. Delegacija lankėsi Šilutės r. savivaldybėje, buvo maloniai priimta merės Daivos Žebelienės ir savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Alvydo Šimelionio.

Kad svečiai atsigautų po ilgos ir varginančios kelionės į Lietuvą, gegužės 20 d. jiems pasiūlėme susipažinti su mūsų saulėtuoju kurortu Palanga, pasigėrėti Gintaro muziejuje sukauptais eksponatais, pabraidyti Baltijos jūroje, „pagaudyti bangas“, paieškoti jūros išmestų gintaro lašelių. Oras pasitaikė kaip niekad puikus, tad eidami pėsčiomis nuo Birutės kalno iki tilto, ne tik pailsėjome, bet ir įdegėme. Palanga pasitiko mus svetingai – šurmuliavo kurorto sezono atidarymo šventė. Paskanavę tradicinių lietuviškų patiekalų, įsiliejome į kermošiaus šurmulį. Čia svečiai galėjo įsigyti gintaro papuošalų ir suvenyrų.

Tos pačios dienos vakare suplanavome iškylą mokytojos Astos Šeputienės sodyboje. Čia susirinko daug mokytojų, mokinių ir jų tėvelių. Aukštų ąžuolų paunksmėje kepėme šašlykus ir dešreles. Paragavę neįprastų svečiams šakočių ir skruzdėlynų, įsitraukėme į aktyvią veiklą: vieni žaidė futbolą stadione, kiti – pievelėje „bulvę“. Klausėmės svečių atliekamų dainų, bendru ritmu šokome flashmob’ą.

Gegužės 21 d. rytą atvykę į Lietuvos Venecija vadinamą Mingės kaimą, laivu „Forelle“ išplaukėme į Nidą. Svečiai galėjo gėrėtis gražiomis Nemuno pakrantėmis, Kuršių mariomis ir nerija. Pasivaikščioję puikiai sutvarkyta krantine, svečiai aplankė Nidos vidurinę mokyklą, gėrėjosi įspūdingąja Parnidžio kopa, Saulės laikrodžiu, žavėjosi vietine architektūra, kitais objektais. Pavargę, bet kupini įspūdžių pavakare išplaukėme atgal į Mingę. O kaip skaniai visi srėbėme žuvienę, kuria pavaišino laivo įgula!

Susitikimo Lietuvoje metu visos vykdytos veiklos buvo susietos su liaudies kūryba, tradiciniais amatais, liaudies dainomis ir šokiais.

Antradienio rytą mojuodami italų, lenkų, turkų ir lietuvių vėliavėlėmis nekantriai laukėme svečių mokykloje. Šiam susitikimui ruošėmės iš anksto ir labai atsakingai, mokykla kelias dienas dūzgė lyg bičių avilys: mokiniai puošė mokyklą, repetavo šokius, dainas, ruošė dovanėles draugams iš užsienio. Atvykusiuosius pasveikinome smagia sutikimo daina, kurioje buvo paminėtos visos projekte dalyvaujančios šalys. Po direktorės sveikinimo kalbos mūsų mokyklos mokiniai svečiams pašoko keletą lietuvių liaudies šokių. Užsieniečiams patiko penktokės Monikos atliekama daina „Lakštingalėlė“, vaikų folkloro grupės traukiama lietuvių liaudies daina „Išbėg išbėg pelė iš urvo“. Siurprizą pateikė jaunių šokių ratelio merginos, pašokusios italų liaudies šokį „Tarantela“, plojimų sulaukė išdidžiai lenkų „Polonezą“ šokę žemesnių klasių šokėjėliai. Projekto partneriai taip pat irgi pristatė savo šalies šokius ir dainas. Žavėjo turkių mergaičių lankstumas ir laisvumas atliekant sudėtingus turkiškų šokių judesius, stebino skardžiabalsių lenkų dainavimas bei emocingi itališki šokiai. Vėliau svečiai susipažino su mokykla, apžiūrėjo kabinetus, muziejų, stebėjo vedamas pamokas, domėjosi, kokiais metodais ir priemonėmis ugdomi vaikai, bendravo su mokiniais ir mokytojais. Visi aktyviai dalyvavo lietuviškų amatų pristatyme, kuriame maloniai dalyvauti ir visus norinčius pamokyti karpinių meno sutiko Salos etnokultūros ir informacijos centro direktorė Birutė Servinė. Kaip pasigaminti paveikslą iš skiautinių rodė dailės mokytoja Jolanta Alsytė, pamoką apie dirbinius iš šiaudų vedė muziejininkė Nijolė Stanelienė, o mokyklos darbuotoja Antanina Kvedarienė senoviniu rateliu mokė verpti vilną. Ne vienas svečias džiaugėsi ką tik paties pasigamintu kūriniu. Trečiojo aukšto fojė veikė gausi mokinių, mokytojų ir tėvelių rankomis sukurtų rankdarbių ir gaminių paroda. O visas šios dienos veiklas vainikavo naminių pyragų ir žolelių arbatų vaišės.

Mokinių atsiliepimai apie svečių iš užsienio viešnagę buvo įvairūs. Daugumai patiko užsieniečių laisvumas, betarpiškas bendravimas, noras kuo daugiau sužinoti apie mūsų šalį. Kiti džiaugėsi aktyvia projektine veikla, mokyklos puošimu, dovanėlių svečiams gaminimu. O kur dar nerimas – ar pavyks draugus priimti tinkamai, ar viskas jiems patiks? Bet pozityviausiu aspektu – vieningumu ir sutelktumu rengiantis priimti svečius – džiaugėmės visi. Pamatėme, kad iš tikrųjų bendras tikslas sutelkia bendram darbui.

Nusifotografavę ant mokyklos laiptų, svečiai kartu su mumis padainavo „Usėniškių dainą“ ir išvyko su dovanomis ir šypsenomis lūpose.

Šis projektas – pirmasis mūsų vykdomas tarptautinis projektas. Jo dėka mokiniams, mokytojams ir visai mokyklos bendruomenei atsivėrė galimybės plačiau pažinti kitas šalis, jų kultūras ir užmegzti asmeninius kontaktus. Labai svarbu suvokti, kad gyvename multikultūrinėje aplinkoje. Vienas šio projekto tikslų buvo bendradarbiavimas ir bendravimas (bendros veiklos ir asmeniškai užmegzti kontaktai). Viešnagės metu ieškota įvairių bendravimo formų: piknikas, ekskursija į Palangą kartu su mūsų mokyklos mokiniais, Comenius veiklų diena mokykloje… 10 atvykusių mokinių gyveno mūsų mokinių šeimose. Smagu, kad ir užsieniečius priėmusios šeimos, ir jose gyvenę turkų bei lenkų vaikai liko patenkinti vieni kitais. Tikimės, tai išliks ir ateityje.

Nuaidėjo, nušurmuliavo trečiasis mokyklų partnerių susitikimas Lietuvoje… Liko įspūdžiai, prisiminimai, gražios akimirkos… ir dar daug bendrų ateities planų… Tikimės, kad bendradarbiavimas su Europos šalių mokyklomis tik prasideda…

Projekto veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo paramos fondas. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Švietimo mainų paramos fondas ir Europos komisija negali būti laikomi atsakingi už bet kokį straipsnyje pateikiamos informacijos naudojimą.

Nuotraukos galerijoje

Comenius. Antrasis susitikimas Italijoje

Usėnų pagrindinė mokykla dalyvauja tarptautiniame Comenius projekte „Taika: tai bendroji Europos kalba“. Kartu su mūsų mokykla projekte dalyvauja dar 4 mokyklos iš Turkijos, Italijos ir Lenkijos.

Š. m. kovo 1-5 d. aštuonių mokytojų ir mokinių grupė lankėsi pietinėje Italijos dalyje, Teano mieste. Antrojo susitikimo tema – „Nacionaliniai patiekalai“. Aplankę Teano mokyklas (pradinę ir profesinio rengimo), stebėjome mokinių pasirodymus, apžiūrėjome klases, kitas mokomąsias erdves. Po to mokinių laukė įdomi ir intriguojanti veikla – jie kartu su virtuvės šefais ruošė įvairių šalių nacionalinius patiekalus. Šiuos patiekalus oficialių pietų metu ragavo visi projekto dalyviai.

Vizito metu aplankėme Vatikaną, kuris tuo metu jau ruošėsi konklavai, pabuvojome įžymiojoje Siksto koplyčioje, žvelgėme į langą, iš kurio po savaitės tikinčiuosius laimino Popiežius Pranciškus.

Žavėjomės prieš pustrečio tūkstančio metų įkurto vieno seniausių pasaulio miestų Romos architektūra, įstabiaisiais fontanais.

Vaikščiojome judriomis Neapolio gatvelėmis, džiaugėmės jūros mėliu, šiluma ir saule. Stebino pilki ir neišsprogę platanai, bet žaliuojančios palmės, prinokusios citrinos ir mandarinai.

Nepakartojamą įspūdį paliko Erkolano miesto, kuris 79 m. išsiveržus Vezuvijui buvo palaidotas po pelenais, liekanomis. Šis miestas tik 1709 m. buvo atrastas ir ištyrinėtas. Nors ir trumpai pabuvoję šiuose miestuose prisilietėme prie istorijos, pajutome senosios Italijos dvasią.

Laikas prabėgo nepastebimai, pritrūko dar bent vienos dienos. Žavėjomės šeimininkų italų svetingumu, vaišingumu, ragavome tikros itališkos picos „Margarita“, kitų mums neįprastų patiekalų, ypač daug jūros gėrybių. Kitas susitikimas vyks gegužės 18-22 dienomis Lietuvoje, mūsų mokykloje. Tai bus didelis iššūkis visai mokyklos bendruomenei.

Projekto veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo paramos fondas. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Švietimo mainų paramos fondas ir Europos komisija negali būti laikomi atsakingi už bet kokį straipsnyje pateikiamos informacijos naudojimą.

Direktorės pavaduotoja ugdymui Asta Arnašienė

Nuotraukos galerijoje

Comenius. Pirmasis susitikimas Turkijoje

2011-2012 m. m. Usėnų pagrindinė mokykla teikė paraišką Comenius daugiašalei mokyklų partnerystei pagal Mokymosi visą gyvenimą programą. 2012 m. vasaros viduryje paaiškėjo, kad mūsų mokyklos paraiška yra pripažinta tinkama ir yra atrinkta vykdyti veiklą.

2012 m. lapkričio 2 d. su Švietimo mainų paramos fondu, kuris administruoja Mokymosi visą gyvenimą programą (Lifelong Learning Programme), pasirašyta Dotacijos sutartis dėl lėšų, skiriamų projekto „Peace: common language of Europe“ įgyvendinimo.

Š. m. lapkričio 23-27 d. trys mokyklos atstovai – anglų k. mokytoja Giedrė Lileikytė, dailės mokytoja Jolanta Alsytė ir direktorė Liucija Jasevičienė – dalyvavo pirmajame daugiašalių mokyklų partnerysčių Comenius programos susitikime Turkijoje, Siirto mieste. Į šį rytinėje Turkijos dalyje esantį miestą atvažiavo ir visų kitų programoje dalyvaujančių mokyklų atstovai (1 Lenkijos mokykla ir 2 Italijos mokyklos).

Susitikimo metu ne tik susipažinome su projekto partneriais, suplanavome tolimesnę veiklą, derinome įvairias detales, bet ir lankėme žymias istorines regiono vietas, gėrėjomės gamtos sukurtais šedevrais, pažinome krašto papročius ir gyvenimo būdą.

Pirmadienį atvykusias delegacijas savivaldybėje pagerbė Siirt miesto valdžia. Po sveikinimo kalbų visi svečiai buvo pakviesti oficialių pietų kartu su miesto vadovu.

Didžiausią įspūdį paliko apsilankymas mokykloje, kuri ir yra šio projekto koordinatorė. Tai didelė mokykla, turinti 960 mokinių, juos ugdo 34 mokytojai. Klasės didelės, jose mokosi po 40-42 mokinius. Vaikai – labai nuoširdūs, smalsūs, norintys bendrauti.

Žavėjomės šeimininkų turkų svetingumu, šiltu bendravimu, nuoširdumu. Tai įpareigoja visus mus, programos partnerius. Manau, kad mes tikrai atsakysime tuo pačiu.

Sekantis dalyvių susitikimas vyks Italijoje, Teano mieste, 2013 m. vasario mėn. Tema smagi ir įdomi – nacionaliniai patiekalai.

2013 m. gegužės mėn. mūsų mokyklos bendruomenės laukia iššūkis: savo mokykloje priimdami užsienio parnerius turėsime parodyti svetingumą ir geranoriškumą, vienybę ir sutelktumą.

Projekto veikla yra finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo paramos fondas. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Švietimo mainų paramos fondas ir Europos komisija negali būti laikomi atsakingi už bet kokį straipsnyje pateikiamos informacijos naudojimą.

Direktorė Liucija Jasevičienė
Nuotraukos: COMENIUSSiirto mokyklosTurkijos suvenyraiTurkijos vaizdaiTurkų virtuvė.

Taika: Bendroji Europos kalba

Usėnų pagrindinė mokykla 2012 m. įsiliejo į COMENIUS daugiašalių mokyklų partnerysčių pagal Mokymosi visą gyvenimą programą projektinę veiklą. Mūsų mokyklos partnerės – Turkijos Siirt miesto mokykla, Lenkijos Grudziadz gimnazija ir dvi mokyklos iš Italijos (Casertos pradinė ir Teano profesinė). Vykdome vieną bendrą projektą: „Taika – bendroji Europos kalba“ („Peace: Common Language of Europe“).

Mus vienija šio projekto idėjos: pažinti kitų Europos Sąjungos šalių kultūrą, tradicijas, įgyti tarpkultūrinio bendravimo įgūdžių, bendradarbiauti su kolegomis, dalintis įvairių veiklų patirtimi, skleisti naujas pažangias idėjas. Svarbiausia idėja – kurti palankią aplinką, kuri užkirstų kelią smurtui, patyčioms ir socialinei atskirčiai mokyklose ir vietos bendruomenėse, kuri ugdytų pozityvų, tolerantišką ir taikų elgesį. Suvokimas apie skirtingas Europos kultūras, tradicijas ir vertybes ugdomas per įvairias šio projekto veiklas: nacionalinių patiekalų pristatymą, liaudies kūrybą, amatus, rankdarbius, sportinę, meninę veiklą.